4 lätta mål uppsatta

Ja nu har jag satt upp fyra mål som jag kallar för mina lätta mål. Även om definitionen är "lätta mål" så kommer det ta tid att uppfylla dem. Det faktiska är att jag bryr mig inte om jag uppfyller mina mål eller inte, utan det viktiga är att jag varje vecka gör någonting som associerar till mina mål, som gör att jag kommer lite lite närmare. Mina fyra lätta mål är:

1. Jag vill prova på alla sporter som existerar på jorden. Måltitel: Sport.
2. Jag vill kunna dansa alla typer av danser. Måltitel: Dans
3. Jag vill kunna spela alla instrument som finns väldigt bra. Måltitel: Instrument
4. Jag vill bestiga alla berg. Måltitel: Berg.

Så här kommer min planering för nästa vecka för att kunna komma närmare till mina lätta mål. Kommer skriva en blogg nästa söndag där jag beskriver hur det egentligen har gått!

Måndag
Inget planerat, bara jobba o köpa mat, stryka o annat måndagskitgöra
Tisdag
Då ska jag prova på dansa salsa på en salsaprovapåkurs. Dans: check!
Onsdag:
Då blir det tennis i singapore! Möter Per. Har aldrig spelat tennis i Singapore så det blir check på det. Sport: check!
Torsdag:
Då ska jag och Per se på "Asia ultimate mixed martial combat championship 2010". Har aldrig sett denna sport så det kan nog associeras lite till mitt lätta mål nummer ett. Sport: 2x check!
Fredag:
After work.
Lördag/söndag:
Finns en australiensare på jobbet som precis kommer till Singapore. Han lirare australiensisk fotboll och ska gå på träning i helgen och jag är sugen på att joina! Sport: 3x check!
Det finns en stor typ ICA-maxi butik i stan. De säljer pianos, var där och handlare mat för några dagar sedan och började lira lite piano. Fick faktiskt publik efter ett tag som lyssna på mitt spelande. Tänkte ta med mina hörlurar och lira där för en stund. Lär inte blir utkastat, vi får se! Instrument: check!

Under hela veckan ska jag hålla öronen och ögonen öppna för att hitta en kompanjor som kan tänka sig bestiga berg med mig i sydasien. Så det är ju 7 dagar på en vecka så.. Berg: 7x check

Nästa blogg med resultat kommer nästa söndag!

Australiensisk fotboll, salsa, piano och berget Kinabalu.

puss o kram

Kommentarer
Postat av: Linnea

Du är galen Anders! Och en av mina stora förebilder :) Ska bli grymt spännande att följa din Singaporeklassiker och hur det går med dina "lätta" mål (jag hade klassat dem annorlunda..)! Ta hand om dig där nere!

2010-08-15 @ 22:12:55
Postat av: Martina

Jag tycker du borde ta med dig någon till Singa-Maxi som filmar pianoshowen :) Hur är det med alla knasiga Singaporelagar förresten, är du nått kriminell? Kram!

2010-08-16 @ 09:02:20
Postat av: Anna Back

Du ar underbar Anders!!

2010-08-17 @ 00:33:08
Postat av: Sofia

Hahahahaha! Du ar underbar anders! Onskar jag var lite som du... ska fundera ut nat bra mal for mig under detta ar nu, du ar sjukt inspirerande, och lite galen! =)



KRAM

2010-08-17 @ 00:35:58
URL: http://sofiabohlin.blogg.se/
Postat av: Mia

Gillar starkt dina mål :) Jag besteg förresten norges högsta topp för några veckor sen. berg - check till mig ;)

2010-08-21 @ 13:04:22
URL: http://miakerstin.blogg.se/
Postat av: Signe

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din blogg - den har verkligen potential :D!

2012-10-14 @ 08:48:42
URL: http://allasmslan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0