Dag 1 - Mottagning och första intryck (Torsdag)

Mottagningen var kanon. Privat chafför med vacker skylt med mitt namn rättstavat väntade på mig på flygplatsen. På vägen mot centrum fick jag nycklar och information och körde mig direkt till stället jag bor de första två veckorna som kallas för the beacon. Nu ska anders äta mat sedan lägga sig är det tänkt. När jag gick valde jag lite random höger vänster sisådär,  kan inte stället rikigt ännu om man säger så. Min första känsla var att skjukt va asiatiskt/kineteisk detta ställe är! Hamnde på ett kinahak där middagen för mig blev S$3 vilket motsvarar 17 SEK, vilket klipp!
Bilden
Efter jag har virrat mit runt gator fram och tillbaka bestämde jag mig för att fixa en karta. Hittade ett lyxhotell och plockade en karta vid lobbyn. Jaha, nu förstår jag. Jag bor vid chinatown! Det förklar saken. Påvägen hem fick jag spana in ett indisk bröllop och ännu senare ett kenesisk begravning. Så en hel del intryck första kvällen vilket innebär att läggdags blev lite senare är min jetlagplan.
Mottagningen var kanon. Privat chafför med vacker skylt med mitt namn rättstavat väntade på mig på flygplatsen. På vägen mot centrum fick jag nycklar och information och körde mig direkt till stället jag bor de första två veckorna som kallas för the beacon. Nu ska anders äta mat sedan lägga sig är det tänkt. När jag gick valde jag lite random höger vänster sisådär, kan inte stället rikigt ännu om man säger så. Min första känsla var att skjukt va asiatiskt/kinesisk Singapore är! Hamnade på ett kinahak där middagen för mig blev S$3 vilket motsvarar 17 SEK, vilket klipp!

Första kvällen i Singapore, chinatown.


Efter jag har virrat mit runt gator fram och tillbaka bestämde jag mig för att fixa en karta. Hittade ett lyxhotell och plockade en karta vid lobbyn. Jaha, nu förstår jag, jag bor vid chinatown! Det förklar saken. På vägen hem fick jag spana in ett indisk bröllop och ännu senare en kinesisk begravning. Så en hel del intryck första kvällen vilket innebär att läggdags blev lite senare enligt min jetlagplan.
En populär chinatowngata fylld med massa små stånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0