Varför vill jag till Singapore, nu?

Mitt kortsiktiga mål med mitt liv är att klara av en 17 timmars lång jobbig flygresa. Om jag fixar detta så vet jag att jag klarar jag av det mesta. Denna sjuka idé att flyga såhär långt nollstopp har jag fått helt finansierat av företaget Arup vilket är ett ypperligt tillfälle jag inte vill missa. Klarar jag av detta kan jag lika gärna joina de tre ryssarna, en italienare, en fransman och en kines, som lät sig förra månaden låsas in i en kapsel i Moskva för att sitta där i 520 dagar och inte göra någonting. Enda kommunikation är via e-post och då med 40 minuters fördröjning! Mer info om det finns på DNs artikel här.

Russ som testar sig inför 520 dagars isolering

Ryss som testar sig inför 520 dagars isolering.


Jag har dock andra mål med denna resa än att sitta på en betald flygstol och inte göra någonting.

 

Mitt medellångsiktiga mål som är inom tre år i mitt liv är att jag vill ha ett mera hälsosammare liv genom att äta bättre mat. Åka till Singapore blir ett givet tillfälle att nollställa mina nuvarande, rätt så kassa, matrutiner till mycket bättre alternativ. Anledningen att detta finns i specifik som mitt medellångsikta mål är min morot för detta projekt som är att bestiga mount Elbrus inom tre år. Berget ligger i södra Ryssland och har en topp som ligger på 5642 meter över havet och är således Europas egentliga högsta berg. Har pratat med några ortopeder för jag får ont i knäna när jag tar mig ner från höga berg och de har alla sagt att om du ska bestiga mount Elbrus måste du helt enkelt väga mindre! Jag är en person som vill vara stor och stark och således är det fettet som ska bort!

Mount Elbrus

Mount Elbrus, 5642 m.ö.h.


Toppbestigning, Elbrus

Där ska en bild på mig tas inom tre år!

 

Givetvis skulle lösningen till detta medellångsiktiga mål bättre lösas genom att jag skulle träffa en vacker dam som har ett genuint intresse av matlagning och således väcka mitt intresse för att laga god och hälsosam mat. Ja de skulle nästan vara för bra för att vara sant, men nu jag har jag även ett långsiktigt mål som jag måste lyckas med.

 

Om tio år hoppas jag att jag har kommit till ”nästa fas” genom att bli familjefar och någons frus man. Denna period tror jag är en väldigt spännande fas. Men jag vet att för att kunna njuta av livet riktigt mycket under den tid som kommer måste jag bli redo att gå in i denna fas genom att veta att jag har gjort allt jag velat göra! Eftersom jag i ungdomens dagar är väldigt sugen på att prova på att åka ut i vida världen är detta möjligen en sak som jag skulle ångra att jag inte gjorde om jag inte har gjort det. Helt enkelt, jag åker till Singapore för att bli en bättre man och en bättre familjefar när den fasen väl kommer!

Den underbara välden.

 

Så för tusan Ministry of Manpower i Singapore ge mig mitt arbetsvisum, nu!

 

Ministry of Manpower, Singapore

Ministry of Manpower, Singapore.


Kommentarer
Postat av: Snabel

Sa harligt att resa till Singapore! Dar har jag bara varit en snabbis, ett dygn men jag gillade det! Betydligt renare an overallt annars i Asien :)

2010-06-18 @ 07:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0