King of the Road

Det var langersedan jag uppdaterat denna blogg. Jag vet. Sedan seanste inlagg jag jag besokt 3 andra lander under fyra weekends, indionesien, malaysia (tva ganger) och nu ar jag i Thailand. Nej jag kom inte till cambodia, missade flyget, ja den dar resa var en jakla med spannande resa. Men nu kort om phuket dar jag ar nu, imorgon ska jag kora ett triathlon i olympisk distans. Menas 1.8km simning, 55km cykling slutar med 12km lopning.

Landade pa phuket runt 10 pa torsdagskvallen. Kom till hotellet, fixade lite pa cyckeln, vi somnade runt halv 2.

Fredag del1:
fyra o en halv timmar somn, klockan ringde vid 6 pa morgonen. Jag borjade fixa det sista pa cyckeln, pumpa deck, dra at styret osv. Tog morgon cyckelpromenad fran suri beach som vi bor pa till lagoona beach pa phuket. Traffade pa 100 andra morgonpigga athleter for en traningscyckelrunda.

Rundturen var helt underbar! 55 km som jag ska ta imorgon igen. Med polisen framfor som eskorterade oss och vid varje korsning och varje horn fanns poliser som stoppade trafiken for oss. Kom till flygplatsen sedan var de motorvag soderut en bit. Hela ena sidan av motovagen avar avstangd at oss :) Tvafilig motovag fast bred for tre filer bara for oss cyklister, kande mig som King of the Road :) var en harlig kansla, bland de basta cykelturer jag har haft! Behover ej bry sig om trafik, cyklar pa exotisk plats, det gar fort med sin roadbike. Fick mig att paminna hur mkt jag alskar att cykla, bastra transportsattet nogonsing. Kommer ihag Kiviks backar o danmarks ostkust, vackert :)

Fredag del2:
Fy i helvettte vilken javla o phuket ar! Det ar ju for tusan en javla vulkano! Inte en vulkan, utan flera! O den jakla 55km turen tog oss pa sma vagar upp o ner fran alla javla vulkaner! Mjolksyran i mina ben blev ihardig. Star upp o pumpar i ettans vaxlel o bara trycker. Sjuuukt jobbigt. Tour de france, respekt for de som cyklar dar. Har aldrig sett sadana backar, finns inte i Sverige, o verkligen inte i Singapore. Hor som helst for o aka ner for backarna blir de halla i bromsen ratt sa hart, korde ratt sa langsamt, sag att personen framfor bromsade, jag bromsade nasta allt vad jag hade, sedan kom en tvar 90 graderna kurva. Jag blev radd, bromsade allt jag hade, fick nastan "stop" pa bakjulet o det skulle inte bara bra (nar man ligger i over 30). Jag lag i 64 km/h i backen iaf, kanske kom ner till 30 vid kurvan. Jag var radd.

Men nu ve jag om kurvan och kommer ta den valdigt forsiktigt, ska inte ligga i 64km/h imorgon. I will be safe ;)

Eftermiddag bestog av ligga vid beachen, sola, ta nagra mojitos ta en dopp o skont vatten, ata pa buffe under kvallen.

Lordag (idag):
En liten morgon cyckeltur till laguna, tog det forsiktigt, for att inte trotta ut mig ordentligen. Bruden som ar har med mig glider i en rosa scooter bredvid mig. En bra mix. Hon gillar att glida jag gillar att trana sa det fungerar valdigt bra. Dagen gick kort for vi gick upp runt 11 och nu ar klockan 9 pa kvallen och nog ta o lagga mig efter bloggen. Kakede buffe igen, lag vid laguna beach ett tag, simmade lite, ingen alkohol.

Sondag:
05.15 kommer klockan ringa imorgon morgon, kommar vara trott. Jag tackar att loppet ar pa formiddagen for det ar sjukt varmt ute mitt pa dagen o eftermiddagen, iaf for trana. Inte for o bada ;)

Hors av sedan!


Jag meckar med cyckeln pa hotellet, klockan ar 1 pa natten nu, snart dags att sova.


Ar pa svenska resurang o karar buffe, frukvanst gott, har saknat potatisgratangen, mums :)



Jag gar pa shopping saklart, har provar pa en aerodynamis hjalm. Kopte inget. Men ar sugen pa o kopa cyckelklader dar det star phuklet triathlon. Marknaden ar oppen imorgon med, far se hur jag kanner mig efter min tur.



Tranistion area, bilder togs for en timma sedan solen har redan gatt ner, har finns 800 cyklar, den blaa fusion ar min cyckel.

Kommentarer
Postat av: Martin Jonsson (inte brorsan;)

Hej Anders!

Galen tävling men det passar ju en galning som dig... Lite annat än cykeltur på Lundahojcyklar, tält och trangiakök utan brännare det där;) Jag är i Ö-sund några dagar nu, här är det 15 minus och jag var ut på turskidorna en sväng i förrgår -riktigt skönt. Men längtar ju ändå till värmen där på andra sidan jorden, om en månad landar jag i Brisbane och om så där sju veckor hos dig, ses snart!

2010-11-27 @ 20:44:44
Postat av: Kiersten

Did you finish??? I can't understand anything you've written (google translate is not helping either), but I'm proud of you either way!!!

2010-11-29 @ 03:16:26
URL: http://suddenlyinasia.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0