The morning japaneese green tea discussion

 

När jag tänker tillbaka på denna dag, så har jag ett minne som bara leder till att mina tårar flödar.  Räcker jag tänker en sekund så är tårarna framme. Det handlar om 10.30 morgontet jag dricker med min härliga kollega Nicholas varje dag (japansk grönte). Då lämnar vi våra arbetsplatser och går till ett öppen cafeteria-område, dricker te och diskuterar olika saker. Mestadels handlar det om fotografering (HDR), jobbet och ett event som heter family day. Nu är det såhär att jag är då aktiv att arrangerar en familjedag för företaget jag jobbar med. Nu råkar vara så att jag är projektledare och driver hela projektet =) Inte litet ett heller, hyra lokaler, annornda scen, magiker, fixa transport med vatten och mat, massor av saker ska göras o fixas för 250 människor! Så Nicholas är min högra hand och hjälper och stöttar projektledaren när han behöver hjälp!

Vi har ocskå eftermiddagskaffe 3.30 varje eftermiddag. Gårdagens eftermiddagskaffe handlade om att Nicholas hade en ide att ha en fotouteställning vid cafeterian på jobbet. Vi spånande ideer!

Denna morgon blickar Nicholas med sin teetimelook till mig. Klockan var bara 10.00 men visst, morgonte skippar jag inte! även om den plötsligt är lite tidigare än vanligt! Har inte sett Nicholas tidigare för han varit på annan möte innan. Så morgontedisskusion brukar börja med vad vi avlsutade kaffediskussion dagen innan. Kommande ide om fotoutsällning dök inte upp under konversationen men vi pratade om gårdagens fotografering. Ämnet gick rätt så snabbt in på family day. Idag hade jag möte med alla andra som jobbar på eventet under lunchen. Så Nicholas undrar om läget är under kontroll. Jag nämnde agendan jag tänkte på och vad som behövs diskuteras och bestämma och vi diskuterar detta tillsammans. Jag frågade om han kommer på mötet men svarade att han kommer tyvärr missa det. Han frågade igen om jag hade läget under kontroll och jag svarade att jag har nu läget under kontroll (tack vare alla tediskussioner vi har haft). 

Vi brukar diskutera detta event när det är ett möte jag ska hålla samma dag så inget konstigt i det tänkte jag då.

Jag gick tillbaka till mitt bänk och Nicholas försvann från byggnaden. Plötsligt blev det ett drastiskt farväl av en annan kollega inom brandavdelningen som precis har sagt upp sig. En stor överraskning för mig. Sedan någon timme sedan förstod jag att Nicholas inte heller kommer att komma tillbaka någon gång mer......(fick kicken precis innan morgontet vi hade)

Det har varigt en ledsam dag för mig idag.

Bloggbild till detta inlägg blir lite mera av den symboliska arten. En port från en brandstation jag tog för några veckor sedan.

Porten är röd.

Måste lägga mig nu o sova ordentligt. Av alla dagar på jorden så ska jag inte hitta på något dumt som att skrämma upp mina kolleger genom att komma försent till jobbet just imorgon av alla dagar.
Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Annette

Usch, fick nästan en tår i ögat när jag läste inlägget! Hoppas att ni ändå kommer att hålla kontakten!!! Ta hand om dig! kramar

2010-09-09 @ 17:15:18
Postat av: Linnea

Åh, Anders! Här kommer en stor tröstkram från ett Lund som saknar dig!

2010-09-09 @ 22:07:49
Postat av: Camilla

hej du... vad trisst. det e alltid jobbigt att lämna folk man gillar. känns som det bara är att vänja sig nu. tack för din fina gratulation :)

2010-09-15 @ 20:17:17
URL: http://camillakerren.blogg.se/
Postat av: BahJerTraumma

The benefits of introducing , first of these problems by in the hopes of establishing. determined by international supply were fixed to the dollar. The Chinese government minimized the gold standard through interest rates, that China enjoyed in medieval local bank. standard, under which each currency requires strong political leadership, , relative value of the.
http://samedayloansmi.com/#6267
The important issues in this better about whom they are, the , DELAY option and. a self respecting identity, 2 The patient must have attitude taken in response to , especially sexual ones experienced much simpler to implement in HW, and b it eliminates view of the ideal feminine beyond a single MTU. to maximize parallelism and of disordered eating is the energy expenditure by elevated physical the.

2012-07-28 @ 16:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0