Är i Kambodja om 30 timmar =)

När jag tackade ja till detta jobb hade jag i åtanke att jag ska passa på att åka runt i sydostasien, men efter 3.5 månad har jag fortfarande inte rört mig från gränsen! Men om 30 timmar är jag i Kambodja, flygbiljetter köptes igårkväll! here i come!

Mina kolleger har bara skrämt iväg mig hela tiden, lunch efter lunch, jag berättar mina nya äventyrliga planera jag har kommit på och så skrämmer de iväg mig. Men nu är de slut med det!

A en lunch för en månad sedan: Jag vet vad jag ska göra ska ta den där färjan till den där staden (glömt var det hette) därfårn ska jag bara cyckla vid kusten.

Ruth: Skrattar, skrattar mer, jag skulle inte göra det om jag var du. Bär du en rolex och promenerar vid den gatan kommer de med en tvåhjuling och cuttar hela handen!

A en lunch några veckor sedan: Jag tänkte åka till samma ställe fast åka bil runt.

Ruth: Skrattar, du vet väl när polisen stannar dig att de egentligen inte är polisen och det kommer råna dig allt du har? Du är inte säker i en bil. Fattar du inte att den delen av malysia är farligt? Går du i en stad i det område så är risken stor att du får en kniv vid halsen och blir rånad!

A för några dagar sedan med sprudlande glädje: Nu vet jag vart jag ska cykla! Jag ska till indonesen och cykla på ön bintan =) har hittat en kanonrutt på nätet!

Angie: du, Indonesien/bintan är inte bra, verkligen inte för dig, när jag var där sist så kastade ungdomar massa sten på mig bara för jag har ett kinesisk utseende. Undrar var de gör när de ser dig...

A desperat: Faan då får väl cykla i Singapore då!

Angela, ruth, Angie: Du anders, cykla i Singapore, det är farligt, varför är du så sugen på att cykla egentligen?
A: ghaaa! =)

Så nu ska jag iaf till Cambodioa (ingen cykling) och jag nämnde detta till mina kolleger EFTER jag har köpt biljetter =)

Var på ett stort fågelzoo för två veckor sedan så här kommer mina två favoritbilder från den dagen.
Fågelzoodagen var ett event för företaget som jag hjälpte till att anordna! Dvs bilden längre ner där jag är målad är från samma dag.

puss o kram på er!

Kommentarer
Postat av: Martin J

Kul att du ska åka till Kambodja, och att du inte låter Ruth & Angie styra dina äventyr helt som dom vill. Som du säkert hade kunnat gissa så tror jag att dom överdriver i massor... Ha så kul!

2010-09-30 @ 22:57:35
Postat av: Anonym

Vet du? Singaporeaner är svinrädda för allting, min kollega som jag var i Pakistan med blev jätterädd när det kom några flugor ovanför oss när vi åt middag en dag osv osv. De lever i sin skyddade lilla bubbla där regeringen fattar alla beslut så de behöver bara följa alla regler.. :S Stackare som inte får tänka själv



Inte konstigt att kinesen blev stenkastad när hon var i Indonesien! Inte fan vill de ha några av det packet där heller :P



Btw, usch vad äckligt med birdpark!! :/ tur att jag inte har några djurintresserade vänner/familjemedlemmar, kommer aldrig behöva gå dit :)



Ha så skoj i Kambodja!

2010-10-01 @ 14:07:27
URL: http://baralini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0