Anders ska göra Singaporeklassikern

Jag har besämt mig att jag ska göra Singaporeklassikern. Den är rätt så lik den svenska genom att det är fyra tävlingar som ska genomföras inom ett år. Som tur var är det tänkt att jag ska vara här i ett år så jag borde hinna med klassikern. Jag har anmält mig till den första som är 10k löptävling som sker den 12 september. Tuffa med denna är att man måste göra personligt rekord, annars gills det inte. Det finns flera 10k löptävingar under året så det finns flera chanser att göra personbästa. Som tur var har jag enbart sprungit två 10k lopp i mitt liv. Lundaloppet 09 och brandmilen 10. Nackdelen är att vid brandmilenspurten fanns trevliga Martina som pushade mig ordenligt så jag kom ihåg att det blev personligt rekord för mig. Tackar martina för det för nu måste jag träna ännu mera här nere =) Jag har faktiskt inget annat o göra än att jobba o träna.. Som tur var har jag glömt av vilken tid jag fick då =)

En månad senare, den 10 oktober, sker den andra tävligen som är ett singaporiansk quadthlon tävling. Den består av 500meter simning i havet, 12k inlines skating, 20k cykling och avslutar med 6k löpning. För några dagar sedan har jag köpt de klassiska triathlonkläderna.

 


Svart och rött är temat. Nyinköpt  hjälm i samma färgtema, tredje hjälmen jag äger nu. Borde lära mig att packa hjälm när jag åker någonstans

 

Speedinlinesen är beställda från USA och kommer inom en vecka. Med samma tema såklart =)

En riktigt bild på mina speedskate kommer när jag har fått dem.

Det blir så att jag hyr en cykeln inför tävligen, pengarna räcker inte rikigt till. Tyvärr är den cyckel blå. grrrrrrrrr

Så snart redo för den tävligen. Fördelen med denna klassikerna är att jag kommer vara först på jorden att göra den! För såhär ligger det till, det finns egentligen ingen singaporeklassiker, jag hittar helt enkelt på en egen. Har inte kommit på de två andra utmaningar, men de kommer. Om jag hade en cykel så finns de en 300k race ute på malaysiska gator om några veckor. Om jag kunde springa fanns de en 100k löpning i djungelterräng. Men ska komma på något, få se om jag hittar ett team här. Finns en hel del adventuretävlingar som verkar vara rikigt roliga. Oftast får man inte reda på alla utmaningar/grenar i multi adventuretävlignarna, utan det blir suprise. Här är ett citat från en hemsida som arrangerar en av alla adventuretävlingar:

Participants of the SAFRA AVventura Rough Ramble had to run, bike, kayak, scale a towering 25m rope ladder, sport climb, rope ascend, abseil down rugged slopes with their bikes slung over their shoulders, do water crossing and clear a jungle trail.

Ballt.

Annars har helgen varigt rätt så stillsamt, klockan är nu två på söndagseftermiddagen och jag har enbart gått ut ur rummet för att äta en macka. Det är inte soligt ute. Jag har inget o göra. Jag vet inte vad jag ska hitta på. Lite trist. Men så kan de bli ibland.


Kommentarer
Postat av: Martina

Heja Anders!! :)

2010-08-16 @ 08:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0