Helg 8 bestod av sova, äta, shoppa, dvs grundförutsättning för Anders överlevnad

Ja när jag säger att inte mycket händer så sker det mestadels enbart sova, mat, shopping. Denna helg har varit en långhelg för att jag hade fredagen ledigt. Tanken från början med ledigheten var besök från Sverige men det blev inte av tyvärr.

Fredagen bestod av väldigt mycket sovande och ligga kvar i sängen. Runt eftermiddagen kommer hungern och behövde gå upp för att äta frukost. Efter "frukosten" begav jag mig till en Skatelinebutik som jag har varit innan. Provade massa skateskor, tyvärr ingen Bont Semi-Race sko i storlek 10. Köpte mig skydd och den röda hjälmen. När jag kom hem köpte jag speedskaterna online från USA. När jag kom hem var klockan redan 18.00 och afterwork har börjat. Lite konstigt att joina afterwork när man har varit ledig men har inget annat att göra. Blev en drink på new Asia bar, sedan iväg till en australiensisk restaurang. Sällskapet var jag och 5 andra australiensare. På stället åt vi känguru och tittade på en australiensisk derbyfotbolmatch och drack australiensisk öl. Pris: 35 dollar (190 sek). Efter maten och matchen och snacket drog jag för att möte upp en flatmate på en soft lounge klubbstart. Riktigt jäkla härligt, kommer gå på många soft lounge ställen =) Direkt när jag kom dit hörde och såg jag en jazzpianist som lirade gamla elvislåten Hound dog. Vi fick platser vid en rund bord framför scenen. Jazzpianisten show var tyvärr över. Nästa artist var en snygg nyazellendare som sjöng och lirade gura. Hur gött som helst, och det låter bra som tusan, en duktig ljudtekniker med senaste ljudutrustningen. Personal som serverar en goa drinkar åt en, behövde inte röra mig en fena, underbart.

Lördagen, sova sova, vill inte gå upp ur sängen. Hunger kom, dags för eftermiddagsfrukost. Gick och la mig igen. Lyckades shoppa liggandes i sängen en triathlonbok från Amazon.com. Kvällen kom, var sparsam att inte ta taxi till kvällens ställe. Sparade 20SEK genom att gå 10 min, vänta 5 min, ta tunnelbana, gå o göra byte till annan tunnelbanasystem, gå vilse, hitta ut, försöka ta på rätt bus, åka buss, gå till restaurangen. Kom 25 min försent till stället, fick äta vid kanten på långbordet =) Det var ett stort sällskap ca 20 personer. Kände hälften som kom från det företag som jag jobbar på. Detta var en sydindisk restaurang, mkt gott käk, och mycket! Dock rätt så dyrt, totalt 58 dollar (320sek) så de sved för lilla internanders. Senare blev de utgång till en lokal kinesiskt pub med livemusik. Lät skit, ingen ljudtekniker, visserligen kunniga artister, men ingen glöd, känner inte igen låtarna, blää. 

Söndagen, sova sova, vill inte gå upp ur sängen. Hunger kom dags för eftermiddagsfrukost. Lyckades ta mig ut från huset runt 16tiden. Drog till favvoshoppingcentra som är sportcentrat där jag köpte tenniskläderna, nysträngad racket, bollar, triahlonkläderna m.m. Skulle leta efter sportsolglasögon. De fräcka solglasögonen jag tog med mig från Sverige försvann tyvärr under midsommar :/ Hittade inga bra solglasögon, men köpte jeans och en skjorta istället. Behöver nya jeans eftersom de jag har är för stora. Skjortan slank lixom igenom när jag ändåså höll på shoppa jeans.

Skjortan.

Byxorna.

Middagen hamnade spontant på ett hawker ställe, hamnade på ett muslimskt köksområde, kolla på klockan 19.30 kanoners. Ramadan är ju för fullt ös här nere nu ju. Så detta var mellan köpcentra och anders som försökte ta sig till en annan tunnelbanastation jag aldrig har varit i hela mitt liv. Middagen blev för 3 dollar och ice lemon tea för 1,2 så summa 23 SEK. Så priserna för middag är väldigt olika på vart man äter.

Det är lätt att hitta, har kompass på min mobil, valde att gå norrut, fick billig käk och efter det kom till denna plats.

Tunnelbana utanför centrum.


Detta är tunnelbansystemet, jag är rätt så utanför centrum så den är ovan mark. Sedan är det bara o välja höger eller vänster, spelar ingen roll för någon gång så kommer ju man till en station. Valde höger och fick se på denna trevliga butik =)


SAAAAB =)


Näh nu e de slut med shopping för min del iaf. Såhär kan jag inte hålla på med i längden. Har satt upp 4 lätta mål som jag ska genomföra.
puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0