Vad händer därnere förtusan?!?! (här kommer helg nummer 6)

Ja jag har varigt väldigt vädigt dålig med bloggen, jag vet! Men nu när det söndag o jag känner jag har lite tid så ska jag iaf berätta hur denna helgen har varigt, dvs helg nummer 6.

 

Helgen började 18.00 på kontoret för då var det after work. Sista fredagen varje månad annordnar en grupp från kontoret after work. Denna gång var det en arbetsgrupp som kallas för facade. Detta är inte den första after work jag har gått på, troligen den tioende =) Varje fredag är den aftwer work på en bar i närheten av jobbet. Vi är 5 till 10 vitingar som sticker dit o dricker öl och har trevligt. Oj anders säger vitingar.

 

---

 

Det betyder paus

 

Inte för jag nämde vitingar utan det knackades på min dörr, den fjärde inneboende som har varigt i London några veckor är tillbaka, så hon erbjöd lite Amarula cream så vi satte oss i köket o snackade, nu är jag tillbaka i till mitt rum o klockan är plötligt 11 på kvällen!

 

Ja tillbaka, jag är en invandrare i detta land, en ej så omtyckt sådan,  så är det bara, men det får jag snacka om en annan gång. Man kan säga att jag har fått en en stor insikt som hur det är att vara invandare. Vilket känns väldigt bra. Har fått mera respekt för andras vaner och seder och hur det är att vara invandrare. För tusan, andra dagen jag var här så joinade jag svenskar för att fira svensk midsommar!

 

Jo after work var kanonerns, de bjöds på pizza, röd vin, vitt vin, öl och t.o.m. champagne. Jag drack en del. Sedan blev det flytt till den lokala baren som heter blue mist. Några öl där. Sedan gick vi in i en shoppingcentra som var helt dött, tog en hiss till tredje våningen, gick runt höna o där var en salsaklubb! Så en väldigt lokal sådan, efersom man måste veta att den finns. Men vilken klubb, helt sjukt! Liveband som öste salsa efter salsalåt o människor som är helt enkelt helt sjukt duktiga på att dansa salsa var där. Jag o 4 andra var i detta gäng satte oss vid baren o drack lite drinkar. Jag tittade mest på de som dansade, jag säger bara, jag ska lära mig salsa! Kan grundstegen men inte mer, kände att detta var ett bra ställe på att lära sig, frågade ut en random girl drog igång grundstegen med henne som jag kan, sedan sa jag till henne att jag inte kan mera och jag hoppas på att hon kunde lära mig =) Det kunde hon inte :/ Jag körde litte bugg tricks mellan grundstegen, låten tog snart slut, jag var lite besviken att jag inte fick lära mig, men men ska lära på de rikigt sättet. Sedan drogs det vidare till en annan klubb, en liten lägre standard en kan man säga. Blev attackerad av damer (vilket aldrig händer här i singapore) som ville jag skulle köpa drinkar åt dem, fattade snart att de alla jobbar här, fattar rätt så snart att de var prostituerade. Väldigt weird känsla, snackade en del med en av damerna, gäller o ta min chans, frågade ut henne varför hon jobbar som prostituerad osv. Körde på med frågor, fick inte de svar jag ville ha, fälde faktikst en tår under konversationen vid denna bar, de e verkligen en tragiskt branch, lämnade grabbarna som verkar nöjda till en annan klubb bredvid. Inga damer som attackerar en, det var skönt, dansa lite men ville hem. Utanför var de damer som var lite mera på, stannade vid en frågade om hon var ladyboy, det var hon, så då blev jag intresserad =) Frågade henne om hur länge hur hon har varigt en ladyboy osv, hade en lång konversation men gick då och då över till hon berätta vad hon har att erbjuda, så jag tog taxin o drog hem.

 

Lördagen bestog av en jobbig bakfylla. Sedan på kvällen var de dags att äta på en restaurang som Phil har hittat. Phil är en stor ätgalen amerikan som jobbar på Arup där jag jobbar. Andra gången jag har ätit med honom och hans sälskap och jag ångrar inte någon av dem! Vilka ställe han hittar! Detta ställe var så lokalt att det var ”tvunget” att ha en singaporian med för ingen av personalen kunde engelska. Sälskpapet bestog av tre amerikaner, två engelmän, en australiensare, en singaporian och jag. Så det var en mix. Vilken god mat! 30 dollar (160kr) kostar det så det är bra pris för sådan festmåltid. Je sedan blev de några öl vid pubben bredvid och sedan var den korta dagen över.

 

Söndagen bestog av lite shopping! Drog till en sportcenter med ca 30 sportshoppingaffären =) Så eftersom det är en blog och jag pratar om shopping kommer en bild på mig, haha

 

Uppifrån och ner av det jag har handlat idag.

 

En skön träningstshirt,
sköna piratbyxor som jag tänkt ha som mysbyxa när jag kommer hem efter arbetet
knäskydd (syns inte)
grön vattenflaska
två stycket fotledsskydd
basketskor
nysträngad racket
lite bollar och grepp

 


Jag vet att jag inte ler på denna bild, synd.


Efter shoppingen drog jag till ställe som heter East Cost och hyrde rollerblades och körde i en timme. Jättebra träning! Nu kommer det roliga, första gången det händer mig, några turister stoppade mig för de undrade vart man kunde äta chilikrabba. Jag visste exakt vart de skulle och förklade vägen för turisterna. Verklar som jag inte är någon turist längre =)

 

Efter träningen kommer det som är de bäste med träningen, vilan =) East cost är en mil lång beach, men en lång cyckel/rollerbladesbana och en separat gångbana. Jag hamande i en beachig restaurang, solen hade precis gått ner, levande ljus på borden, musik i bakgrunden och en väldigt go pepparbiff med nudlar =) Kommer nog äta där flera gånger, för jag ska köpa rollerblades, ska förklara varför i nästa blogg.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Du e för rolig anders!!! =) Kör hårt!

2010-08-03 @ 00:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0