Vandring i ett naturreservat mitt i Singapore, 7nde lördagen

06.50 ringde klockan denna lördag morgon. Det är sjukt tidigt. För mig så brukar det vara en tid så jag nyligen har lagt mig. Men det är vandringsdag, så jag gick upp. Ja vandringar kan få mig att ibland gå upp tidigt, ibland behövs en bomb slängs in i tältet med hög technomusik för att jag ska upp. Det har hänt, haha var en bra cykelresa det där... Nu när jag kom fram till naturreservatet och träffade alla andra så började det ösa regn. Och när jag menar öste ner så menar jag monusregnsös!

Så det blir taxi och bil till närmast shopping mall och äta en till frukost. Så här såg min andra frukost från denna dag (väldigt mkt bättre än den första)

.


Mixade underbara frukter, dragon fruit fick fokusen på denna bild. Vattenmelon gömmer sig bakom och såklart mera honungsmelon och massor av mera ananas.


Färgglatt golv där vi satt och åt.


Sedan tillbaka till naturreservatet några timmar sedan. Tyvärr har vi sjunkit från 7 personer till 5 personer pga vi började några timmar försent än det var tänkt. Vi hamnade i någon typ av djungel bara efter några minuter.



Efter några minuters promenad.

Här har vi den tapra skalan.

Från höger till vänster: 

Per, Angela, Emma och Ioana

Emma och Angela är brandingejörer på företaget Arup som jag jobbar på. Per är ihop med Emma. Iona träffade jag under midsommar. Hon jobbar samma företag som Linda som tog med henne till den svenska midsommarfirandet. Per har tagit emot en tennisutmaning från mig, blir nog spel nästa vecka =)

Här en softig skölpadda som flyter på sjön.


Uppe på ett torn, men usikt över området.

Jag är nog lite starkare än Per, men i tennis är de inte styrkan som är avgörandet...


Angela vinkar från marknivån, detta är efter några timmars vandring så hon orkade inte riktigt gå upp.

Man kanske inte ser det, men denna myran ar sjuuukt stor, jag är i en djungel ffs!

Känner inte rikigt igen stammstrukturen...

Mer konstiga stammar.

kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Anonym

saaa, bara for att jag rakar aka bort en vecka glommer du bort vad jag heter......???? :(



nu kan du tanka dig att du har en person mindre i din bekantskapskrets!



godnatt

2010-08-08 @ 21:14:32
URL: http://baralini.blogg.se/
Postat av: Anders Jonsson

Nej fyfaan va dåligt! Såg det nu, var inte meningen Lina! :/ Stog och funderade om jag skulle ändra dagboken men de får vara skrivit i sten för den här gången.... Tur att Ioana inte kan läsa denna dagbok, hon hittar säkert flera fel hon med om hon kunde =)

2010-08-09 @ 05:15:19
URL: http://lifebyanders.blogg.se/
Postat av: Martin Jonsson

Härligt med lite jungelvandring, gissa om jag är avundsjuk. Ha ha, ingen technoväckning den här gången alltså. Kommer säkert bli favorit i repris nån gång framöver;)

2010-08-09 @ 10:16:15
Postat av: Sofia Bohlin

Gissar att det var i denna djungel du såg apan? Jag vill också ut i djungeln, det finns faktiskt sån inte långt från Brisbane! Och jag har hittat en tant som kan ta mig dit! =) Så nån gång blir det allt!

2010-08-09 @ 12:44:32
URL: http://sofiabohlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

"Tur att Ioana inte kan läsa denna dagbok, hon hittar säkert flera fel hon med om hon kunde =)" you may run, but you can't hide ;) even in Swedish...

2010-08-19 @ 16:47:02
Postat av: Ioana

:)

2010-08-19 @ 16:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0