Dag 0 - Min jetlagfria plan mot Singapore! (Onsdag)

För att komma förbi jetlagen hade jag en plan. Det är att vänta med att ta hand om alla elektroniska dokument, backuper på bilder och sådan som är vikigt till sista natten innan flyger åket. Vilket jag gjorde. Satt uppe till lite över fyra på morgonen hemma och förde över filer här och där och packade. Efter lite mindre än fyra timmar sömn vaknade jag onsdagen den 23 Juni runt niotiden. Packa ner resten i väskorna och halv ett var de färd mot Landvetter. Men denna sömnbrist skulle jag även försöka lyckas sova rätt så dåligt på planet vilket innebär att när jag kommer fram till Singapore skulle jag vara trötter och rätt så snart lägga mig, och således slippa jetlag. Jag skall allstå lägga mig på svensk tid så tidigt som tre på eftermiddagen för att anpassa mig till Singaporianska tiden. Pappa stressades familjen till Landvetter, vilket innebar att jag hade god tid att vänta till att checka in. Jag satte mig vid gaten och somnade. Vaknade till ibland och märkte att folk fanns kvar, somnade om. Vaknade några minuter senare och såg att folk börja köa för incheckning, somande om. Vaknade ett tag senare, och då var kön borta! Men för tusan, jag hade span på personen bredvid och det verkar inte som han skulle ta samma plan som jag! Han med precis planet vid final cal. Jag checkade in näst sist av alla.
Frankfurt. Dålig flygplats.
Ja det är den, de enda jag ville göra är att roa mig själv och det kan jag göra med att äta lite mat och se på fotboll. Jag skulle vara på flygplatsen i sex hela timmar! Var är puben någonstans med mysig stämning? Tyskland spelade ju då. Det fanns ingen, hamnade med cirka trettio andra personer i en tax free butik. Ja där satt jag på golvet och kollade på fotboll. Det höll mig vaken i alla fall.
Singapore airlines. Bra flygbolag.
Mycke mat, trevlig personal, 200 filmer att titta på. Ja Singapore airlines är bra. Dessutom fick jag även sova rätts så kasst.
För att komma förbi jetlagen hade jag en plan. Det är att vänta med att ta hand om alla elektroniska dokument, backuper på bilder och sådan som är vikigt till sista natten innan flyger åket. Vilket jag gjorde. Satt uppe till lite över fyra på morgonen hemma och förde över filer här och där och packade. Efter lite mindre än fyra timmar sömn vaknade jag (blev väckt enligt plan) onsdagen den 23 Juni runt niotiden. Packa ner resten i väskorna och halv ett på dagen var de färd mot Landvetter. Men denna sömnbrist skulle jag även försöka lyckas sova rätt så dåligt på planet vilket innebär att när jag kommer fram till Singapore skulle jag vara trötter och rätt så snart lägga mig, och således slippa jetlag. Jag skall allstå lägga mig på svensk tid så tidigt som tre på eftermiddagen för att anpassa mig till Singaporianska tiden. Pappa stressades familjen till Landvetter, vilket innebar att jag hade god tid att vänta till att checka in. Jag satte mig vid gaten och somnade. Vaknade till ibland och märkte att folk fanns kvar, somnade om. Vaknade några minuter senare och såg att folk börja köa för incheckning, somande om. Vaknade ett tag senare, och då var kön borta! Men för tusan, jag hade span på personen bredvid och det verkar inte som han skulle ta samma plan som jag! Han med precis planet vid final cal. Jag checkade in näst sist av alla.


Bröderna på bild med Bo-Eriks son Oskar, tagen dagen innan takeoff.

Landvetter flygplats innan jag går till säkerhetskontrollen.


Frankfurt. Dålig flygplats.
Ja det är den, de enda jag ville göra är att roa mig själv och det kan jag göra med att äta lite mat och se på fotboll. Jag skulle vara på flygplatsen i sex hela timmar! Var är puben någonstans med mysig stämning? Tyskland spelade ju då. Det fanns ingen, hamnade med cirka trettio andra personer i en tax free butik. Ja där satt jag på golvet och kollade på fotboll. Det höll mig vaken i alla fall.


Fotbollshöna i en taxfree butik, Frankfurts flygplats.

Singapore airlines. Bra flygbolag.
Mycke mat, trevlig personal, 200 filmer att titta på. Ja Singapore airlines är bra. Dessutom fick jag även sova rätts så kasst.


Minsta tandkrämstuben jag har sett någonsin. Såklart att det skulle ses på ett flygplan, vad annars?

Mer info kommer snart, jag vet bloggen laggar lite ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0