Jag gillar musik

Musik finns överallt. Onsdagar e de salsakurs, fredagskvällen eller lördagskvällen är det utgång på någon klubb. Helgen blev de lite live konserter, varje kväll så sätter jag på spotify och lyssnar. Och ibland sjnuger jag högt ute på gatan så alla asiater börjar le, skoj =) för vem bryr sig för att göra bort sig? Jag gör ju redan bort mig med att ha blåa ögon så kan lika gärna bre på med mera!

För några veckor sedan tränade jag i ett ställe som kallas för east coast (jag tränar där en gång i veckan nuförtiden). Nu råkar det vara sjukt svårt att komma bort från east cost för en stor motorväg är i vägen och man måste förbi den via gömd tunnel. Jag kom till east cost via den gömda tunneln innan träningen men visst inte riktigt var den låg. Såg en vacker ung asiat så frågade henne hur man kom över motorvägen på kortas sätt, höger eller vänster? Hon svarade höger. Jag gick åt höger. Det var fel håll. Så efter en kilometer fattar jag att jag har blivit totalt lurad. Men på glad humör började sjunga björn rosentröms låt (på svenska såklart)
Det stod att du var snygg,
men du är ful, jag har blivit lurad
Du skrev nåt om ett slott,
det här är ett skjul, jag har blivit lurad
Ännu roligare är att jag kunde mera än just refrängen så jag sjöng refrängen om och om och om igen =) Klockan är 10 på natten, det är mörkt, hamnade i ett bostadsområde, jag e glad ändå, jag hittar en busshållplats, trodde bussen som kom skulle gå norrut, åkte nog västerut, var totalt vilse, tog mer än en timme att komma hem...

När det regnar (vilken det gör nästan varje dag) smånynnar jag på Walking on sunshine av Katrina & the Waves. Bästa låten på jorden, gör mig alltid glad. Var en natt fem på morgonen, har festat på en ö, skulle gå från taxi bara 800 meter hem. Det bara öste ner, o öste ner. Har aldrig uppleva sådan skur! Jag tog av mig kläderna på överkroppen, går mitt på gatan o sjunger walking on sunshine mitt i Singapore centrum! (5 på morgonen är rätt så dött, så det funkar o göra så enligt mig)

East Coast.

Cyckel o rollerbladesbana på east coast. Till höger är löparbana och ännu mera höger är beachen.

Bild på tagen på en familjevent som jag var projektledare för. Fick stödja mina kolleger som hjälpte till med ansiktsmålningen.

Mina mest lyssnade låtar i singapore är:
1. Jon Mayer - Who Says
2. Jon Mayer - Neon - Live at the Nokia Theatre
3. Erlend Bratland - Mad world
4. Elin Ruth Sigvardsson, lars eriksson - Love
5. Pixie Lott - Mama Do (uh oh, uh oh) Acoustic Version
6. Orup - Regn os mig
7. Beatles - Come together (Ger underbara Californaroadtrip minnen)
8. Sofia Karlsson - Flickan och kråkan
9. Kate Perry - Thinking of you (Acoustic Version)
10. Frida Snell - Bullet With Butterfly Wings
11. John Mayer - Free Fallin' - Live at the Nokia Theatre
12. Sverige - Mannen från andra sidan

btw, se på formula one i verkligheten är ballt. Ska försöka få ner det i bloggen en vacker dag =)

Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0